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Resumen
Argentina is the fourth highest consumer of sweetened drinks, and the first consumer of soda in the world. In this paper we estimate a quadratic almost ideal demand system (QUAIDS) to explore demand for a number of sweetened and unsweetened beverages in Argentina. We use two household surveys: the last one available, performed in 2012-2013, and the previous one, carried over in 2004-2005. We explore expenditure shares and own and cross price elasticities. [ver mas...]
 
Argentina es el cuarto mayor consumidor de bebidas azucaradas y el primer consumidor de refrescos del mundo. En este artículo estimamos un sistema cuadrático de demanda casi ideal (QUAIDS) para explorar la demanda de una serie de bebidas endulzadas y no endulzadas en Argentina. Utilizamos dos encuestas de hogares: la última disponible, realizada en 2012-2013, y la anterior, llevada a cabo en 2004-2005. Exploramos la participación del gasto y las [ver mas...]
 
dc.contributor.authorColella, Florencia Manon
dc.contributor.authorPace Guerrero, Ignacio Raul
dc.date.accessioned2021-03-10T20:20:51Z
dc.date.available2021-03-10T20:20:51Z
dc.date.issued2018-07-28
dc.identifier.citationColella, F. & Guerrero, I.R. Pace. (2018). Elasticity of demand for sweetened and unsweetened drinks: the case of argentinian households. IN Conference, July 28-August 2, 2018, Vancouver, British Columbia, International Association of Agricultural Economists.es_AR
dc.identifier.otherhttp://doi.org/10.22004/ag.econ.277505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12123/8862
dc.identifier.urihttps://ageconsearch.umn.edu/record/277505
dc.description.abstractArgentina is the fourth highest consumer of sweetened drinks, and the first consumer of soda in the world. In this paper we estimate a quadratic almost ideal demand system (QUAIDS) to explore demand for a number of sweetened and unsweetened beverages in Argentina. We use two household surveys: the last one available, performed in 2012-2013, and the previous one, carried over in 2004-2005. We explore expenditure shares and own and cross price elasticities. These results can shed light on a discussion that was held in 2017 in Congress towards the design of a tax reform on sweet beverages that will affect consumers, farmers, and the retail and food industries. Our results support the notion that a tax applied to highly sweetened beverages will affect consumption: for every 1% increase in price there will be a 1.32% drop in quantity purchased. In addition,we find that for every 1% price increase in highly sweetened beverages there will be a 1.12% increase in the amount of dairy beverages purchased.eng
dc.description.abstractArgentina es el cuarto mayor consumidor de bebidas azucaradas y el primer consumidor de refrescos del mundo. En este artículo estimamos un sistema cuadrático de demanda casi ideal (QUAIDS) para explorar la demanda de una serie de bebidas endulzadas y no endulzadas en Argentina. Utilizamos dos encuestas de hogares: la última disponible, realizada en 2012-2013, y la anterior, llevada a cabo en 2004-2005. Exploramos la participación del gasto y las elasticidades de precio propias y cruzadas. Estos resultados pueden arrojar luz sobre una discusión que se llevó a cabo en 2017 en el Congreso hacia el diseño de una reforma tributaria a las bebidas dulces que afectará a los consumidores, los agricultores y las industrias minorista y alimentaria. Nuestros resultados apoyan la idea de que un impuesto aplicado a las bebidas altamente endulzadas afectará el consumo: por cada 1% de aumento en el precio habrá una caída de 1,32% en la cantidad comprada. Además, encontramos que por cada aumento del 1% en el precio de las bebidas altamente endulzadas, habrá un aumento del 1,12% en la cantidad de bebidas lácteas compradas.
dc.formatapplication/pdfes_AR
dc.language.isoenges_AR
dc.publisherInternational Association of Agricultural Economistses_AR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_AR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.source30th International Conference of Agricultural Economists, July 28-August 2, 2018, Vancouver, Canadáes_AR
dc.subjectAgricultural Policieseng
dc.subjectPolítica Agrícolaes_AR
dc.subjectFood Policieseng
dc.subjectPolítica Alimentariaes_AR
dc.subjectConsumer Economicseng
dc.subjectEconomía del Consumidores_AR
dc.subjectConsumer Behavioureng
dc.subjectComportamiento del Consumidores_AR
dc.subjectEconomíaes_AR
dc.subjectEconomicseng
dc.subjectElasticidad de los Precioses_AR
dc.subjectPrice Elasticitieseng
dc.subjectBebidases_AR
dc.subjectBeverageseng
dc.subjectAlimentoses_AR
dc.subjectFoodseng
dc.subject.otherArgentinaes_AR
dc.titleElasticity of demand for sweetened and unsweetened drinks: the case of argentinian householdses_AR
dc.typeinfo:ar-repo/semantics/documento de conferenciaes_AR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes_AR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_AR
dc.rights.licenseCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
dc.description.origenInstituto de Economíaes_AR
dc.description.filFil: Colella, Florencia Manon. Instituto Nacional de Tecnología Agropecuaria (INTA). Centro de Investigación en Ciencias Políticas, Económicas y Sociales. Instituto de Economía; Argentinaes_AR
dc.description.filFil: Pace Guerrero, Ignacio Raul. Instituto Nacional de Tecnología Agropecuaria (INTA). Instituto de Economía; Argentinaes_AR
dc.subtypeponencia


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