autores
- xmlui.general.dspace_homeCentros Regionales y EEAsCentro Regional Patagonia Surxmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.trail.metadata.authorCentro Regional Patagonia Sur
Autores
Mostrando ítems 1-4 de 4
-
Allometric relations for biomass partitioning of Nothofagus antarctica trees of different crown classes over a site quality gradient
Gargaglione, Veronica Beatriz; Peri, Pablo Luis; Rubio, Gerardo (Elsevier, 2010-03)Data on tree biomass are essential for understanding the forest carbon cycle and plant adaptations to the environment. We determined biomass accumulation and allometric relationships in the partitioning of biomass between ... -
Árboles y sotobosque en sistemas silvopastoriles de Ñire ¿competencia o facilitación por N?
Gargaglione, Veronica Beatriz; Peri, Pablo Luis; Rubio, Gerardo; Lázzari, M.A. (Ediciones INTA, 2012-05-09)Si bien los bosques de Nothofagus antarctica son ampliamente utilizados como sistemas silvopastoriles, existen escasos estudios que evalúen las interacciones existentes entre los componentes árboles y pastizal. En este ... -
Partición diferencial de nutrientes en arboles de Nothofagus antarctica creciendo en un gradiente de calidades de sitio en Patagonia Sur = Different nutrient allocation in Nothofagus antarctica trees growing over a site quality gradient in South Patagonia
Gargaglione, Veronica Beatriz; Peri, Pablo Luis; Rubio, Gerardo (2013)Nothofagus antarctica (ñire) es una especie nativa caducifolia que crece al sur de Argentina y Chile. Estudiar la distribución de nutrientes en árboles es importante como base para el entendimiento de la dinámica de los ... -
Tree–grass interactions for N in Nothofagus antarctica silvopastoral systems: evidence of facilitation from trees to underneath grasses
Gargaglione, Veronica Beatriz; Peri, Pablo Luis; Rubio, Gerardo (Springer, 2014-10)Nothofagus antarctica forests in south Patagonia are usually used as silvopastoral systems but how grasses and trees compete for specific resources, such as nitrogen in these systems is unknown. To understand interactions ...